سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بتن ریزی کف

صفحه خانگی پارسی یار درباره

قیمت سوله ورزشی

یکی از کاربری های سوله ها در ساخت سوله ورزشی می باشد. امروزه در ساخت سوله ورزشی از سازه های سنگین و پر هزینه بتنی استفاده نمی شود بلکه سازه های فلزی از جمله سوله ها در ساخت و احداث سالن های ورزشی به کار گرفته می شود. قیمت سوله ورزشی بنابر نوع رشته ورزشی و مساحت سوله ورزشی، ارتفاع سوله ورزشی، نوع اسکلت و متریال ورزشی متغیر می باشد.

 

امروزه حرکت از ساخت سنتی سازه های بتنی به سمت ساخت صنعتی از جمله سازه های فلزی با روند کاهش عملیات اجرایی در محل و افزایش عملیـات پـیش سازی صنعتی و نصب در محل احداث از جمله اهداف اولویت دار فناوری بخش ساختمان است. لذا با توجه بـه شرایط جغرافیایی و محلی، نیروی کار، مصالح، متریال و دسترسـی بـه ماشـین آلات و تجهیـزات صـنعتی، گـرایش فنـاوری سـاخت ورزشگاه نیز باید تا حدامکان به سمت افزایش عملیات نصب و پیش سازی هدایت گردد.

ساخت سالن های ورزشی با استفاده از اسکلت فلزی سوله مزایای خاص خود را دارد. چرا که این نوع سازه های فلزی در مقایسه با سـوله هایی همانند سوله صنعتی، سـوله دامداری، سوله کشاورزی و … از لحاظ ارتفاع و دهانه متفاوت هستند. سرمایه گذاران با ساخت این نوع سازه، علاوه بر اینکه می توانند درآمد روزانه خوبی کسب کنند، سبب افزایش قیمت زمین و جلوگیری از ادعاهای حقوقی ادارات و برخی نهادها در خصوص زمین و موقعیت سوله نیز می شود.

ورزشگاه های کوچک زیر مجموعه شبکه ورزشگاه های بزرگ شهری می باشند که حوزه پوششی آنها در حد محلات با عملکردی بسیار محدود می باشند. این ورزشگاه ها با هدف پر کردن اوقـات فراغـت، تـأمین سـلامت جسـم و روان و آموزش فنون ورزشی احداث می شوند و محیطی مناسب برای رشد استعدادها و هدایت افراد مستعد به سمت ورزش هـای قهرمانی است.

سازمان فضایی ورزشگاه های کوچک از پنج بخش اصلی شامل: سالن ورزشـگاه، فضـاهای جنبـی سـالن، فضاهای عمومی اداری، فضاهای پشتیبانی ورزشگاه و فضاهای آزاد و زمین هـای ورزشـی روبـاز تشـکیل می شود. در این سازمان فضایی سالن ورزشی نقش تعیـین کننـده و محـوری در ساخت مجموعه ورزشی دارد. بطوریکه سـایر فضاهای ورزشگاه به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در خدمت ایـن فضـا قـرار مـی گیرنـد.